Jul 22 2014

Nieuw abonnement gevonden?

Als blijkt dat een normaal abonnement veel duurder is dan een sim only abonnement, kun je ervoor kiezen aan het eind van het abonnement over te stappen op sim only. In dat geval moet het oude abonnement bij de oude provider opgezegd worden. Let wel: niet iedere provider ondersteunt het maandelijks opzeggen. Kijk voor het opzeggen in het contract van de telefoonprovider om het opzegtermijn te vinden. Wanneer een klant te vroeg  opzegt, mogen telefoonproviders dit zien als contractbreuk. Daardoor mogen providers een flinke hoeveelheid extra kosten in rekening brengen.

Gemakkelijk overstappen

Als het abonnement bijna afgelopen is, is het overstappen gemakkelijker dan vroeger. Tegenwoordig doen providers er alles aan om nieuwe klanten te vergaren. Dat kan door een extra service aan te bieden: de overstapservice. Vroeger vroegen providers geld voor dit extra stukje service. Tegenwoordig is de overstapservice in de meeste gevallen gratis.

De overstapservice is een gemakkelijk, gratis service geworden. De klant kan alle informatie over het oude abonnement doorsturen naar de nieuwe provider. Deze zorgt er dan voor dat het abonnement gemakkelijk wordt opgezegd. Als nieuwe klant hoef je zelf dus amper de papierwinkel te doorlopen.

Nummerbehoud

Dankzij een goede samenwerking tussen de drie grootste netwerken in Nederland (KPN, Vodafone en T-Mobile), is het vaak mogelijk over te stappen zonder het nummer kwijt te raken. Steeds minder vaak worden nummers uitdrukkelijk aan een provider toegekend. Je krijgt wel een nieuwe simkaart van de nieuwe provider, maar het nummer blijft dus hetzelfde. Dat voorkomt dat de nieuwe klant weer zijn contacten op de hoogte moet stellen van nieuwe telefoonnummers.

Bij sommige providers is het aanvragen van nummerbehoud gratis. Andere providers vragen een redelijk klein bedrag voor het behouden van het telefoonnummer.

(26)

WordPress Themes